Øv :-)

Slut med billige øl hos Kay Uwe i Flensborg
Den kendte grænse-købmand "i den krøllede habit" lukker butikken efter to grove røverier.


„ Jeg er ikke blevet rig, men har da levet godt af grænsehandel. ”
Kay Uwe Jensen, købmandDen kendte grænsekøbmand Kay Uwe Jensen synes ikke, fængselsstraffe på ni, otte og seks år er for meget til tre Bandidos-rockere for et groft overfald på en fængselsinspektør og andre forbrydelser. Herunder røveriet mod ham selv i marts sidste år.
- Overfaldet har kostet mig mange nerver, så jeg har det godt med, at de banditter nu skal i spjældet, sagde Kay Uwe Jensen torsdag aften til JydskeVestkysten.
For Kay Uwe Jensen var overfaldet i grænsebutikken i Flensborg en voldsom oplevelse. Det var nemlig ikke første gang, han blev offer for røvere. Nogle måneder forinden var han i sin privatbolig blevet overfaldet af to mænd.
- Kun 20.00 af de 450.000 kroner, rockerne røvede fra mig, er i behold, og dem har jeg endda skullet søge om at få udleveret, siger Kay Uwe Jensen.
Han undrer sig over, at det aldrig er lykkedes politiet at opklare det første røveri. Han har endda tippet politiet med navne på personer, han mener at have genkendt.
- Er du bange for igen at blive overfaldet?
- Nej. Jeg er mere forberedt nu, og jeg er blevet meget mere påpasselig. Jeg har aldrig mere end 100 euro på mig. Det er slut med at gå rundt med kontanter, siger Kay Uwe Jensen.
Han har netop trukket sig ud af grænsehandel, hvor han i 17 år har været en farverig person kendt som »manden i den krøllede habit«.
- Jeg er ikke blevet rig, men har da levet godt af grænsehandel. Det har været en sjov og spændende tid. Men det er blevet mere vanskeligt at klare sig, hvis man ikke er stor og kapitalstærk.
- Nu vil jeg passe mine udlejningsejendomme og handle med kunst og antikviteter, siger Kay Uwe Jensen.

Kilde JP

Populære opslag fra denne blog

Nordens sidste aktive dødsdrom på Nyvang ved Holbæk

Kosmetisk kirurgi